4 Αρχές για μια Νέα Αρχή

Όλοι μας θέλουμε μία νέα αρχή στην ζωή μας όταν πλέον δεν μας ευχαριστεί ο τρόπος ζωής μας και το περιβάλλον γύρω μας. Όλοι θέλουμε να αλλάξουμε το παλιό, το δοκιμασμένο, το ξεπερασμένο, πόσο μάλιστα όταν αυτό είναι πολιτικά καταχρεωμένο ή ηθικά ξεπεσμένο, για κάτι καινούριο, ανανεωτικό και πρωτοποριακό. Κάθε αρχή όμως είναι και δύσκολη. Μιας και ο άνθρωπος όπως και οι κοινωνίες έχουν μάθει να είναι εκ φύσεως συντηρητικές ως προς τις αλλαγές και σκεπτικές ως προς τις νέες ιδέες. Αν όμως επιθυμούμε να αναπτυχθούμε ως έλλογα όντα, ως οργανική κοινωνία και ως ζωντανό έθνος, τότε οφείλουμε να τρέψουμε τον νου μας προς άλλη κατεύθυνση για να μπορέσουμε να ανακαινιστούμε.
Επομένως, η Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί να πατήσει πάνω σε 4 βασικές Αρχές για την επίτευξη μιας Νέας Αρχής για την πόλη μας και τους πολίτες της, και αυτές είναι οι εξής:

Θεσσαλονίκη, πόλη ελληνική
Κρίνεται αναγκαίο να τονίσουμε πως γίνεται μια προσπάθεια από μυστικά κέντρα εξουσίας, πολιτικά πρόσωπα και ποικίλους οικονομικούς φορείς να χαρακτηριστεί η πόλη της Θεσσαλονίκης ως πόλη πολυεθνική με παράδοση στον πολυπολιτισμό και με διεθνιστικό  χαρακτήρα. Γεγονός που αποτελεί ιστορική ανακρίβεια και έντεχνο επικοινωνιακό ψέμα. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι πολυεθνική διότι δεν χτίστηκε από πολυεθνικές εταιρίες και δεν διαθέτει πολυπολιτισμό στην ιστορία της αλλά ακραιφνώς ελληνικό και βυζαντινό. Το μαρτυρούν η ιστορία της, τα μνημεία της, οι εκκλησίες της και το όνομα της. Θα ήταν μια βασική αρχή της διοίκησης της πόλεως να διατηρήσει την ελληνικότητα της προβάλλοντας το πλούσιο πολιτιστικό της παρελθόν πέρα από τις οικονομικές της δυνατότητες, αξιοποιώντας τα μνημεία της, τα μουσεία της και τις εκκλησίες της, διοργανώνοντας ημερίδες εκπαιδευτικού και ενημερωτικού σκοπού για το κοινό και τους πολίτες σε συνεργασία με βιβλιοπωλεία, πολιτιστικά κέντρα και άλλους φορείς, εορτάζοντας διθυραμβικά την επέτειο απελευθέρωσης της πόλεως από τον ελληνικό στρατό και την παράδοση της από τους Οθωμανούς. Ακόμη, θα ήταν πολύ όμορφο και μοντέρνο για την αισθητική όψη της πόλεως να χρωματίζονταν κάποια κτίρια με αναπαραστάσεις ιστορικών στιγμών όπως η παράδοση της πόλεως στον Βασιλέα Κωνσταντίνο Β’ ή μια προσωπογραφία του Βασίλειου Β’ του Βουλγαροκτόνου ή κι άλλες πιο εκλεπτυσμένες όπως παρατηρούμε και σε πόλεις του εξωτερικού ή όπως βλέπουμε και στην ίδια μας την πόλη άνευ όμως ουσιώδες περιεχομένου.

Θεσσαλονίκη, πόλη κοινωνική
Καμία πόλη δεν πρόκειται να εξασφαλίσει την ποιότητα ζωής και την ευημερία όσο όμορφα κτίρια κι αν διαθέτει κι όσες φιέστες κι αν διοργανώνονται από τον δήμο, αν δεν διαθέτει κοινωνικό χαρακτήρα. Αν οι πολίτες της δυσφορούν, ταλαιπωρούνται, αγανακτούν και υπομένουν μέχρι να περάσει και αυτή η θητεία του δημάρχου και να έρθει ο άλλος να μας απαλλάξει από τον προηγούμενο μέχρι να περιμένουμε και πάλι τον επόμενο. Σε μία κοινωνία, οι πολίτες έχουν ενεργό ρόλο, ειδάλλως δεν είναι πολίτες αλλά καταναλωτές και ψηφοφόροι. Η νέα αρχή θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά και σθεναρά με την πάταξη του λαθρεμπορίου, την ανεξέλεγκτη κατακλυσμιαία συρροή λαθρομεταναστών – προσφύγων στους δρόμους της πόλεως που μετατρέπονται σε βάθος χρόνου σε ‘’προσφυγικές κατασκηνώσεις’’ και σε ‘’βόρεια πλατεία Ομονοίας’’, με την εκδίωξη των μικροπαραρτημάτων των Μαρτύρων του Ιεχωβά, οι οποίοι έχουν κατακλύσει κάθε γωνιά της πόλεως ξεπερνώντας ακόμα και τα καφέ Mikel, κάνοντας προσηλυτισμό και παραβιάζοντας το σύνταγμα της Ελλάδος, την καθαριότητα και την υγιεινή της πόλεως, οι οποίες αποτελούν ένα μείζον θέμα των ελληνικών πόλεων και ασφαλώς την ηθική και οικονομική στήριξη για την δημιουργία νέων επιχειρήσεων και νέων θέσεων εργασίας ώστε να παραμείνουν οι Θεσσαλονικείς στις εστίες τους κι όχι αυτοεξόριστοι σε κάποια ευρωπαϊκή πόλη αναπολώντας τον ήλιο, τον ουρανό και τις οικογένειες τους.

Θεσσαλονίκη, πόλη τουριστική
Η συμπρωτεύουσα της Ελλάδος και η πρωτεύουσα της Μακεδονίας μπορεί να αποτελέσει ένα νέο πόλο έλξης στον τουριστικό τομέα. Αυτό που της δίδει ένα ιδιαίτερο κύρος και μία διαχρονική δυναμική δεν είναι μόνο η γεωγραφική της θέση, αλλά και η πολιτιστική της κληρονομιά. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει μόνο παρελθόν αλλά και μέλλον. Και μάλιστα λαμπρό αν αξιοποιηθεί ορθά, συνετά και αξιοκρατικά. Ως τόπος αρχαίας και βυζαντινής ιστορίας, με μηδαμινή απόσταση από την Αμφίπολη και την Βεργίνα, ως τόπος ψυχαγωγίας και διασκεδάσεως για ζευγάρια, οικογένειες και ομάδες τουριστών, ως τόπος αφετηρίας με σκοπό την μετέπειτα εξόρμηση τους σε Χαλκιδική και Κατερίνη για καλοκαιρινές διακοπές, σε Σέλι, 3-5 Πηγάδια και Λευκό Βουνό (Καιμάκτσαλάν) για χιονοδρομικές διακοπές, σε Σέρρες και Έδεσσα για ιαματικές διακοπές. Επίσης, οφείλουμε να ανοίξουμε τους ορίζοντες μας και να ανεβάσουμε τον αριθμό των επισκεπτών από Σερβία και Ρωσία επισυνάπτοντας οικονομικές, διπλωματικές και πολιτιστικές συμφωνίες και συμβάλλοντας κατά αυτόν τον τρόπο στην σύσφιξη των λαών μας.

Η τουρκόφιλη και εβραιόφιλη πολιτική των τελευταίων ετών του τωρινού δημάρχου Θεσσαλονίκης να μετατρέψει την Θεσσαλονίκη σε τόπο λατρείας των Τούρκων επειδή ο μεγαλύτερος σφαγέας του Ελληνισμού γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη (για την ακρίβεια γεννήθηκε σε χωριό του Νομού Θεσσαλονίκης, την Χρυσαυγή) και τα μαγαζιά να μετονομάζουν τα προϊόντα τους με τουρκικές ονομασίες ικανοποιώντας τις βλέψεις των τουριστών προς αύξηση των κερδών τους και αποκαλώντας την πόλη ως Δεύτερη Ιερουσαλήμ διότι έμελλε κάποτε ο Σουλτάνος της Πύλης να ανοίξει τις πόρτες του στο απελαθέν κύμα των εβραίων από την Ισπανία και να τους παραχωρήσει γη και δικαιώματα στην πόλη μας, δεν δικαιολογεί τη μη αναγνώριση της πόλεως ως Ελληνίδας και υποτιμώντας την ως μία πόλη άνευ μητρότητας και αποκομμένη από το ελληνικό, ελληνιστικό και βυζαντινό παρελθόν της, ούτε και την προσπάθεια των ξενοδοχειακών μονάδων να καλοπιάνουν τους Ισραηλινούς ταξιδιώτες αναρτώντας εβραϊκές ταμπέλες έξωθεν και προωθώντας την εβραϊκή κουζίνα, θαρρείς και εμείς όταν πάμε σε μία ξένη χώρα, το πρώτο πράμα που κοιτάμε είναι αν η κουζίνα του ξενοδοχείου μαγειρεύει παστίτσιο ή φασόλια μαυρομάτικα. 

Η αρχή που θα έπρεπε να ακολουθήσει η νέα διοίκηση δεν θα ήταν αναμφιβόλως κατά αυτών των τουριστικών κυμάτων, αλλά θα ακολουθούσε και μια εναλλακτική και παράλληλη ‘’φιλορωσική’’ και ‘’φιλοσερβική’’ πολιτική. Με το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στη Σουρωτή και τον τάφο του Αγίου Παισίου, το Άγιον Όρος δίπλα, το συμμαχικό στρατιωτικό κοιμητήριο και το επιβλητικό σερβικό κοιμητήριο του Ζέιτενλικ, το οποίο αδικείται στην περιοχή όπου φιλοξενείται, η πόλη μας θα μπορούσε να κατακλυστεί κυριολεκτικά από φιλόξενα και φιλειρηνικά κύματα Ρώσων και Σέρβων τουριστών με σκοπό την οικονομική ανάπτυξη, την πολιτιστική διπλωματία και την εκκλησιαστική εμπειρία.

Θεσσαλονίκη, πόλη ερωτική
Όπως κάθε γυναίκα δεν χρειάζεται να σου ψιθυρίζει στο αυτί πόσο ερωτική είναι γιατί το αντιλαμβάνεσαι μέσω της αύρας της κάθε φορά που στέκεσαι δίπλα της. Έτσι και κάθε πόλη δεν χρειάζεται να περιαυτολογεί για το πόσο ερωτική είναι γιατί ο ερωτισμός της βρίσκεται διάχυτος στην ατμόσφαιρα της και στο περιβάλλον της. Αρκεί να περπατάς εντός της. Ο ερωτισμός της βρίσκεται στην παραλία της, στα στενά της σοκάκια, στο χαρακτηριστικό λιμάνι της, στα παγκάκια της, στο ραντεβού που θα κλείσεις μπροστά στον Τερκενλή ή στον Λευκό τον Πύργο, στα ανθοπωλεία της Κομνηνού.
Επομένως, η Νύφη του Θερμαϊκού για να παραμείνει ερωτική και θελκτική και για να μην απολέσει τον ερωτισμό της και τα θέλγητρα της θα πρέπει να συνεχίσει να φοράει τα καλά της, να προσέχει τον εαυτό της, να διατηρεί την κομψότητα, την ευγένεια και τον χαρακτήρα της ώστε να παραμείνει ποθητή στα μάτια των ‘’υποψήφιων’’ γαμπρών ως Ελληνίδα Ερωμένη και να μην καταλήξει ως μια παρακατιανή πόρνη των Βαλκανίων.

Οι Αρχές μας για την Θεσσαλονίκη, είναι Αρχές και Αξίες Ζωής:
Ελληνικότητα – Κοινωνικότητα – Φιλοξενία – Ερωτισμός

Advertisements

Το σχόλιό σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.