Online Gaming και eSport: ποιες είναι οι οικολογικές επιπτώσεις;

future-of-esports-facebook.jpgΤα online τυχερά παιχνίδια και τα eSports γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα σε όλο τον κόσμο. Αυτές οι δημοφιλείς πρακτικές καθίστανται βαθύτερα ενσωματωμένες στην καθημερινή μας ζωή. Ωστόσο, πόσο εύκολα μπορεί κανείς να φανταστεί, ότι τέτοιες δραστηριότητες καταναλώνουν πολλή ενέργεια; Όταν πρόκειται για την ενέργεια, τίθεται ένα ερώτημα: ποιες είναι οι αρνητικές οικολογικές επιπτώσεις του online Gaming;

Ο όρος «τυχερό παιχνίδι» αναφέρεται στην αναπαραγωγή βιντεοπαιχνιδιών, είτε σε κονσόλα είτε σε υπολογιστή τυχερών παιχνιδιών. Αυτή η λέξη χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά, χάρη στην αυξανόμενη δημοτικότητα των eSports. Τα ESports είναι η πρακτική των online παιχνιδιών, σόλο ή multiplayer, επαγγελματικά ή όχι. Ο όρος είναι επίσης γνωστός για τα τουρνουά eSports που διοργανώνονται σε όλο τον κόσμο, και των οποίων η κύρια και πιο γνωστή είναι League of Legends (LoL) Fortnite, Dota ή Counter Strike. Αυτά τα τουρνουά γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, τόσο στους συμμετέχοντες όσο και στο κοινό.

Ωστόσο, υπάρχει ένα πράγμα που σπάνια λαμβάνεται υπόψη όταν μιλάμε για τυχερά παιχνίδια ή eSports: τις οικολογικές επιπτώσεις αυτών. Πράγματι, πρέπει να είναι γνωστό ότι αυτές οι δραστηριότητες δεν έχουν οικολογικό θετικό αντίκτυπο. Πρέπει να ειπωθεί ότι το αποτύπωμα τους είναι πολύ σημαντικό, όπως και κάθε ηλεκτρονικός εξοπλισμός: σύμφωνα με μελέτη της Green Peace, ο τομέας της πληροφορικής καταναλώνει περίπου το 7% της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Μέχρι το 2020 εκτιμάται ότι η συνολική κατανάλωση ενέργειας των κονσολών – παιχνιδιών, και μόνο το είδος της κονσόλας, θα μπορούσε να φθάσει 700 ώρες γιγαβάτ.

αριθμός αυτός σημάνει ότι 700 ώρες Gigawatt είναι η συνολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της πόλης της Θεσσαλονίκης. Και όταν παράγετε όλη την ενέργεια που χρειάζεται, υπάρχει πολύ αέριο που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου που εκπέμπεται. Εκεί, σίγουρα καταλαβαίνετε γιατί οι κονσόλες παιχνιδιών έχουν τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στην οικολογία. Ακόμα χειρότερα, η κατανάλωση θα μπορούσε να αυξηθεί περαιτέρω μέσω της διάδοσης των κονσολών και των τουρνουά eSports.

Εάν το παιχνίδι έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, έχει επίσης μια θετική πλευρά: οικολογικά παιχνίδια. Τα οικολογικά παιχνίδια είναι παιχνίδια που εξηγούν τα υπάρχοντα και μελλοντικά οικολογικά ζητήματα και κινδύνους και επομένως ενθαρρύνουν τα παιδιά και τους εφήβους να συνειδητοποιήσουν περισσότερο το περιβάλλον τους και τι μπορούν να κάνουν για να το διατηρήσουν. Μπορούμε να βρούμε σε αυτή την κατηγορία παιχνίδια όπως το Eco, EcosysGame ή Terrablis, τρία παιχνίδια με οικολογικά θέματα που τα καθιστούν πιο προσιτά στα παιδιά.

Ωστόσο, είναι πραγματικά αρκετό να αντισταθμιστεί ο αρνητικός αντίκτυπος; Πού Θα πρέπει να καινοτομήσουμε στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών για να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας από το online gaming;

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροBrexit: η επόμενη. Δημοκρατία ή Καπιταλισμός;
Επόμενο άρθροΟι Αργοναύτες και ο Μέγας Αλέξανδρος: Σκέψεις σχετικά με την ζωφόρο του Τύμβου Καστά
Ο Γεώργιος Αλεξόπουλος αρθρογραφεί στην Εφημερίδα ΑΡΙΣΤΕΙΑ. Γεννήθηκε την Πάτρα το 1984. Είναι υποψήφιος Διδάκτωρ Κοινωνικής Οικονομίας. Είναι απόφοιτος του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστήμιου Πατρών. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος MBA στις νέες αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων, του ιδίου τμήματος με εξειδίκευση την Διεθνοποίηση των Επιχειρήσεων. Είναι κάτοχος πτυχίου τεχνολόγου πολιτικού μηχανικού έργων υποδομής. Έχει δημοσιεύσει ερευνητικά άρθρα στα καταλογραφημένα επιστημονικά περιοδικά με κριτές: Journal of Investment Management and Financial Innovations, Macmillan Palgrave Publishers. Οι τομείς του ερευνητικού ενδιαφέροντος περιλαμβάνουν την Κοινωνική Οικονομία, την Εταιρική Διακυβέρνηση, την Οικονομική Οικονομετρία και τις Διεθνείς Οικονομικές Σχέσεις. Έχει παρουσιάσει πολλά εθνικά συνέδρια σχετικά με τον τραπεζικό φόρο και τη διάρθρωση του κεφαλαίου. Στον τομέα της Κοινωνικής Οικονομίας δραστηριοποιείται από το 2017 με την ιδιότητα του σαν Researcher at Social Economy Observatory, Greece στο οποίο είναι Responsible Individual development researcher of a development of new models corporate governance study between social enterprises, and development researcher of econometric models of Internationals Credit Flow measurement developed through the Social Economy

Το σχόλιό σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.