Η πολιτική του μπιμπελό

257

 

Παρίσι 29 Ιουνίου 2018: 37 καλλιτέχνες παρουσιάζουν μια μικρή έκθεση με θέμα το μπιμπελό. Στην προσπάθειά τους, αρωγός ο παρορμητισμός, οι φρέσκες ιδέες, η δε καλλιτεχνική τους αποθήκη τεράστια. Προσαρμόζονται στο σχέδιο, ακολουθούν το νήμα του μπιμπελό και με ό,τι μέσα έχουν αρχίζουν και υφαίνουν…

Ελλάδα, Ιούλιος 2018: οι πολιτικοί-μπιμπελό βρίσκονται έρμαια στα χέρια εκείνων που δεν έχουν κανένα όραμα για την χώρα και τους μεταστρέφουν από ιδεολογία σε ιδεολογία. Χρόνια και χρόνια τώρα, η δυσώνυμη πολιτική εις βάρος της εργασιακής μας δύναμης, αλλά και της ζωής μας συνεχίζεται μέσω της λεηλασίας.  Ο λαϊκισμός και η απαξίωση της ηθικής είναι πανταχού παρόντες στην γηραιά Ελλάδα. Η μόνη σκέψη που υπάρχει σε ανύπαρκτο πολιτικό σύστημα είναι η βραχυπρόθεσμη απόκρυψη των προβλημάτων με φόντο τους μελλοντικούς εκλογικούς πανηγυρισμούς.

Η τελευταία συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει την εισαγωγή ημιαυτόματων περικοπών δαπανών, σε περίπτωση αποκλίσεων από τους πολύ υψηλούς στόχους του πρωτογενούς πλεονάσματος, όπως έγινε τα προηγούμενα χρόνια: 1% το 2015, 2% το 2016, 3% το 2017, δυστυχώς. Μια «ξεκούραστη» λύση, καθώς μετακινούνται οι πολιτικές δυνάμεις και τα πολιτικά στελέχη-μπιμπελό, μέχρι να βρεθεί η κατάλληλη θέση ώστε να να μην υπάρξουν δύσκολες και πρωτότυπες λύσεις. Τα αποτελέσματα γνωστά  συμπίεση του μισθολογικού κόστους στο δημόσιο, ενώ θα επανέλθουν μέτρα πειθάρχησης, εντατικοποίησης της εργασίας και αύξησης της παραγωγικότητας με φόντο τις μαζικές απολύσεις

Σαν ελληνικός λαός, έχουμε χάσει το συμπαγές της ύπαρξής μας, μετατραπήκαμε σε μικροσκοπικά θραύσματα. Σταματήσαμε να δουλεύουμε ορμώμενοι από δυνατές στιγμές και σκέψεις που αφορούν τον συνάνθρωπο. Πρέπει να βρούμε μια νέα πολιτική λογική, μια ειλικρίνεια απέναντι στον εαυτό μας. Ίσως είναι το μόνο που θα νιώσουμε την ανάγκη να διηγηθούμε στο μέλλον: ότι προσπαθήσαμε να αλλάξουμε την πολιτική κατάσταση και όχι μόνο τους πολιτικούς για τον τόπο αυτό .

Δεν αρκεί να διαλέξουμε τον παθητικό ρόλο του διακοσμητή, αλλά τον διαδραστικό ρόλο της ενεργητικής συμμετοχής του οδοιπόρου στην πολιτική ταυτότητα αυτού του τόπου.

Το σχόλιό σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.